Projekt: Time to Fresh Up: Cultivating Economic Literacy for Resilient Work in Europe
Nr projektu: KA220-ADU-50D9401E
Projekt realizowany jest w ramach programu Erasmus+, KA220: Partnerstwa na małą skalę w sektorze kształcenia i szkolenia;
Okres realizacji: 15.12.2021 – 15.12.2023
CEL PROJEKTU
Przygotowanie informacji i materiałów dydaktycznych dla osób dorosłych do samokształcenia (Edu-kit), które mają pomóc w zdobyciu kompetencji z zakresu zagadnień rynku pracy ze szczególnym uwzględnieniem pracy w czasach transformacji, przejawiających m.in. zmianami klimatu, ograniczonym dostępem do energii kopalnej, digitalizacją, przepaścią między bogatymi i biednymi.
Promowanie rozwoju indywidualnej odporności w pracy, rozumianej jako zdolność do znalezienia kreatywnych rozwiązań na pojawiające się zmiany i kryzysy.
Projekt ma na celu również połączenie środowiska ekonomistów, nauczycieli (osób dorosłych) i dorosłych osób uczących się, dzięki opracowaniu platformy edukacyjnej o zasięgu europejskim na której zostaną umieszczone materiały pomagające w nauce poprzez wymianę opinii i perspektyw
Opracowane w ramach projektu materiały przedstawią temat zatrudnienia poprzez:
- podejście mikroekonomiczne i makroekonomiczne,
- nazwanie aktualnych problemów związanych z rynkiem pracy i znalezienie kreatywnych rozwiązań,
- porównanie do różnych poglądów i „szkół ekonomicznych”,
- społeczne, etyczne i polityczne wpływy w kształtowaniu i myśleniu ekonomicznym.
Projekt ma również na celu promowanie europejskiego wymiaru ekonomii oraz wieloperspektywiczności poprzez wymianę informacji w międzynarodowym partnerstwie 6 krajów.
GŁÓWNE DZIAŁANIA:
- Stworzenie wielojęzykowej platformy e-learningowej Edu-kit jako curriculum samodzielnego kształcenia dla nauczycieli dorosłych w zakresie edukacji społeczno-ekonomicznej w Europie, na którą składają się:
- moduły szkoleniowe dotykające zagadnień związanych z zatrudnieniem oraz rynkiem pracy i odpornością na występujące na nim zmiany.
- inspiracje i narzędzia dydaktyczne do celów szkoleniowych,
- glosariusz podstawowych terminów ekonomicznych opisanych w odniesieniu do różnych podejść ekonomicznych.
- Forum dyskusyjne
- Wszystkie materiały edukacyjne będą dostępne w 5 wersjach językowych partnerów projektu oraz będą poruszać takie tematy, jak:
- Zmiany rynku pracy w wyniku wystąpienia kryzysu pandemii COVID-19,
- Kompetencje przyszłości,
- Idea dochodu podstawowego i zrównoważonej pracy,
- Gwarancja pracy w nowoczesnej teorii monetarnej,
- Feministyczna perspektywa pracy w opiece zdrowotnej,
- Gospodarka platformowa i jej wpływ na pracę,
- Doradztwo zawodowe w czasach transformacji,
- Pojęcie „gig economy”.
- Stworzenie materiałów edukacyjnych (artykułów, scenariuszy zajęć grupowych, filmów)
- Stworzenie wielojęzycznej strony internetowej projektu do celów upowszechniania i informowania o celach i założeniach projektu, partnerach, edukacji ekonomicznej itp.
- Organizacja wydarzeń mających na celu upowszechnianie rezultatów projektu przez organizacje partnerskie.
- Stworzenie publikacji, zawierającej wszystkie artykuły w jednym pliku PDF, którą będzie można bezpłatnie pobrać i z niej korzystać.
GRUPY DOCELOWE:
Projekt skierowany jest bezpośrednio do nauczycieli osób dorosłych (nauczycieli, trenerów, doradców). Pośrednią grupę docelową stanowią dorośli uczący się na wszystkich poziomach nauczania.
PARTNERZY:
- Institut für interkulturelle politische Bildung e.V. (Niemcy) – Lider Projektu
- AVITEUM s.r.o. (Czechy)
- WSEI University (Polska)
- Transit Projectos (Hiszpania)
- Wirtschaft suniversitat Wien (Austria)
- Financial Justice Ireland (Irlandia)
MEDIA
Strona internetowa: http://work.economic-literacy.eu/
Platforma e-learningowa: http://lpw.economic-literacy.eu/
DODATKOWE INFORMACJE
Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej
Karolina Rzechuła
karolina.rzechula@wsei.lublin.pl
Tel. 81 749-32-27
Magda Janiak
magda.janiak@wsei.lublin.pl
Tel. 81 749-32-51